www.paraworld1.fora.pl
Paraworld RTS z dinozaurami

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Edytor - prosze o porady

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paraworld1.fora.pl Strona Główna -> Edytor Map
Autor Wiadomość
drakan24
Megaloceros


Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: mam wiedzieć ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:36, 01 Lip 2010    Temat postu: Edytor - prosze o porady

1. Jak zrobic żeby w stworzonej przez siebie mapie podczas włączania wybrać klan ?? ( u mnie nie da się wybrać , zawsze zaczynam nordami )
2. Czasami podczas tworzenia mapy wyskakuje mi błąd dlaczego ?
3. Tworze mapę i chce stworzyć gniazdo dtyranozałrów , ale wychodzom mi z niego allozaury . Jak zmienić zwierzę ?
4.Jak stworzyć morze ?? szukałem ale nie znalazłem ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEAS
Wyższy encyklopedysta


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1488
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: się biorą małe mebelki?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:20, 01 Lip 2010    Temat postu:

1. Stawiasz lokacje startowe, przypisujesz je do każdego gracza. Następnie w opcje/info wybierasz taką liczbę graczy, ile jest lokacji startowych (pisałem o tym już, ale czytelniej będzie jak powtórzę). Potem klikasz na opcje/player info, ukazuje Ci się tabelka z danymi graczy. Klikasz "limits", tam masz plemiona. Żeby grać 3 podstawowymi, zaznacz (ctrl + prawy przycisk myszy) nazwy "hu", "aje" i "ninigi" (pomijając SEAS!). Zaznaczone plemię to biały napis na niebieskim tle. Zapisujesz zmiany.
Jeśli zamiast danych graczy wyświetli Ci się pusta tabelka, upewnij się, czy masz lokacje i określoną liczbę graczy.
2. Opisz o jaki błąd Ci chodzi.
3. Stawiasz gniazdo (mam nadzieję że wiesz z jakiego jakie gatunki wyłażą). Zaznaczasz obiekt, wchodzisz w właściwości. Tam masz 4 zakładkę u góry, "nest". Wchodzisz w nią, i jest rubryka "type", a obok niej gatunek zwierzęcia. I sobie wybierasz, co gniazdo ma tworzyć.
Niżej masz linijkę "eggs", tam możesz wybrać iloś} jaj, jakie gniazdo ma tworzyć. Czyli jak dasz 1, to wykluje Ci się 1 dinozaur, a jak go zabijesz, to już nic nie będzie się w gnieździe rodzić. Proponuję jednak zostawić na tak jak jest - czyli -1. Tak będą się rodzić w nieskończoność.
Jeszcze niżej masz linijkę "amount", czy jakoś tak. Tam określasz, ile dinów może być na raz wokół gniazda.
I jedna ważna rzecz. Niektóre dinozaury są przypisane do danego terenu! Czyli jak masz dżunglę, to nie wyprodukujesz diplodoka, który jest przypisany do sawanny. Ale nie jest tak źle. Możesz najpierw ustawić dżunglę, dać np. saltazaura do gniazda, a potem ustawić sawannę, by w gnieździe obok mógł żyć diplodok. W ten sposób można ustawić różne zwierzęta z różnych terenów.
Teren zmienia się w opcje/level settings, w rubryce gdzie są nazwy typu "northland", "savanna" bądź "jungle". Z czego:
Northland to hmmm, no teren gdzie żyją mamuty, z 1 i 2 misji, bądź mapy akwen.
"savanna" to sawanna.
"jungle" to dżungla.
"icewaste" to lodowa pustynia.
"ashvalley" to wulkany, wyspy wulkaniczne i ich okolice. Chociażby z misji 14 i 15.
4. Nie mam pojęcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SEAS dnia Czw 22:30, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drakan24
Megaloceros


Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: mam wiedzieć ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:31, 02 Lip 2010    Temat postu:

ten błąd to PWServer.exe pojawia się kiedy prubuje zapisać po ustawieniu w imfo ilości graczy i takich innych

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drakan24 dnia Pią 6:39, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomeis
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 1085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:25, 02 Lip 2010    Temat postu:

1.
Możesz zaznaczyć SEAS, czyli 4 plemiona, jeśli masz SEASMOD lub planujesz go w przyszłości zainstalować(SEASMOD umożliwia granie plemieniem SEAS)
Ale zmiana tego jest prosta, więc możesz zostawić dla 3 plemion.

2. Nie robię map, więc nie wiem co może powodować błędy.
Radzę robić kopię plików tworzonych map.

3.
Jest modyfikacja dla edytora z Boosterpackiem odblokowująca dinozaury w gniazdach, że nietrzeba zmieniać typu terenu, by mieć danego dinozaura.
http://www.paraworld1.fora.pl/ogolnie,1/leniwiec-i-malpa-ninja-w-grotach-ssakow-w-edytorze,50-15.html
(poczytaj cały temat, by wiedzieć jak to zainstalować.)

4. Też nie wiem, ale jak będę miał czas to spróbuje sprawdzić tworzenie morza. To morze ma być typu jezioro w środku terenu czy otaczające teren planszy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomeis dnia Pią 9:31, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEAS
Wyższy encyklopedysta


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1488
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: się biorą małe mebelki?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:57, 02 Lip 2010    Temat postu:

Nie wiem co może powodować błąd. Czy przypadkiem nie wybierasz za dużej ilości graczy odnośnie do lokacji startowych? (w sensie że za mało lokacji dajesz).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drakan24
Megaloceros


Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: mam wiedzieć ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:52, 02 Lip 2010    Temat postu:

dawniej ten błąd mi nie wyskakiwał a teraz bez przerwy. co do tego morza to chodzi mi o karzdy typ wody : jeziora rzeki morze itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomeis
Administrator


Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 1085
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 90 razy
Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:11, 03 Lip 2010    Temat postu:

W menu edytora "krajobraz" jest opcja "edytuj krajobraz".
W nowym okienku "landscape" są typy(kolory) terenu.
W landscape editing jest opcja "Plat" wyrównuje ona teren do poziomu morza, czyli nią można zrobić morza (i chyba rzeki?)
W "pasku zadań edytora" na końcu jest "default Q liczbaxliczba" oznacza ona wielkość siatki modyfikującej teren, intensity siłę zmian.
alt służy do podnoszenia terenu
smooth wygładzania
rough "wykrzywianie terenu" przeciwieństwo smooth
For tworzy las

Poza tym w "obiektach" są obiekty mające w nazwie river, czyli rzeki, pod nazwami typów terenu, np dla Ash jest ashriver czyli w tym przypadku rzeka lawy. Ale nie wiem czy wszystkie rzeki tak się tworzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.paraworld1.fora.pl Strona Główna -> Edytor Map Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin